Polskie porty otwartego morza
Irek Grabowski
2006-11-28 12:24:44 UTC
Post by Jerzy Sychut
Post by Grzegorz Doliński
Widziałem manewry pewnego Niemca przy odprawie granicznej w Dziwnowie.
Przyznam sie, a co. To nie byl Niemiec tylko ja. Szwedzka choragiew
mialem aby nie mylic z Niemcami. Wcale sie nie wstydze ze plame dalem.
Plynalem z Trzebiezy i na srodladziu zapomnialem o pradach. Zdarza sie.
Kiedys w Swinkowie po dlugim silnym wietrze od ladu (kilka dni)
zdziwilismy sie bardzo, bo sie prad zmienil i zamiast w strone morza
woda w rzece plynela inaczej niz zwykle, przez co o malo co nie
przydzwonilismy przy odprawie. Ot tak dziwnie - plywow u nas nie ma a
rzeki czasem zawracaja.

Pozdr
irek G
meping
2006-11-28 12:25:46 UTC
Post by Tomasz Chrześcijanek
Post by meping
Post by Tomek Cłapa
O! A w jakim terminie planujesz rejs? W kupie raźniej :-) na pierwszy
raz :-)
druga połowa czerwca... ;-P
A jak ja napisałem ? :)
tak samo, klepneliśmy to równocześnie... ;-D
Krzysztof Chajęcki "meping"
www.sy-rana.komp-druk.pl - czarter jachtu na zatoce Gdańskiej i Bałtyku
Tomek Cłapa
2006-11-28 12:27:37 UTC
Post by Tomek Cłapa
O! A w jakim terminie planujesz rejs? W kupie raźniej :-) na pierwszy raz
:-)
Druga połowa czerwca.
Tomasz Chrześcijanek (CHUDY)
No! To by chyba pasowało! Ja planuję przełom czerwca i lipca. Po
zakończeniu roku szkolnego.
Ale to też nie tylko ode mnie zależy.
Mamy więc trochę czasu, ustali się szczegóły.
Planuję porty Władkowo, Łeba, Ustka, Darłowo, Kołobrzeg i powrót do Gdańska
A jak pogoda będzie sprzyjała to może Bornholm ... :-)
T.J.C
Wojtek Zientara
2006-11-28 11:32:56 UTC
Post by Irek Grabowski
[...]
Przed wej¶ciem do Šwinkowa zawsze pytam (radiowo) kapitanat o kierunek i
prêdko¶æ pr±du. Podaj± bez problemów.
Wojtek
http://strony.aster.pl/zientara/
¯eglarz ma interes (w³asny) p³ywaæ bezpiecznie. Statek ma interes
p³ywaæ tanio. Dlatego jedni nie rozumiej± drugich. (c) J. Kijewski
Grzegorz Doliński
2006-11-28 12:40:26 UTC
Post by Jerzy Sychut
Post by Grzegorz Doliński
Widziałem manewry pewnego Niemca przy odprawie granicznej w Dziwnowie.
Przyznam sie, a co.
Spierać się z tobą nie będę, ale w domu mam fotkę tego jachtu. Zrobię
skan i prześlę ci na pamiątkę. :)

Grzegorz
Tomasz Chrześcijanek
2006-11-28 12:42:43 UTC
Post by Janusz Zbierajewski
3-4 węzły. Już była na ten temat dyskusja grupowa parę miesięcy temu
No właśnie. To jest porównywalnie z prędkością jachtu! Dobrze, że to tylko
przy silnych stałych wiatrach...
Post by Janusz Zbierajewski
[...] ale przypomnę Ci zasadę: przy wietrze powyżej 6 zapomnij
portach tzw. środkowego wybrzeża. Przy 7 i wyżej - bezpiecznie wchodzisz tylko
do Świnoujścia i portów Zatoki Gdańskiej.
Czyli załużmy taka sytuację. Wychodzę z Helu do Własysławowa. Wiatr W-S,W 3-
4B. Prognoza pogody przewiduje W-NW 4-5B więc mogę płynąć (?). Dopływam w
okolice Władkowa a tu wiatr już 6-7B. Co zrobić? W tył zwrot i spowrotem do
Helu? Nie widze innego rozwiązania, chyba że w morze, ale potem może być
jeszcze gorzej prawda?

Tomasz Chrześcijnek (CHUDY)
Post by Janusz Zbierajewski
No i pamiętaj o różnicy między młodym
kapitanem a starym: młody kapitan dostaje sraczki jak straci ląd z oczu, stary
zaś - dostaje sraczki, jak ląd zobaczy!
W jakiej odległości od brzegu płynąć wzdłuż wybrzeża? (np. Hel -> Władkowo,
Władkowo -> Ustka, Darłowo itd.) Oczywiście jeśli nie musze halsować. Jeśli
musze halsować to na jaką odległośc moge się zbliżyc do brzegu i jak daleko
opłaca się halsować w morze? A co wtedy z granicą 12mm? Jak byłem na plaży to
kilka razy widziałem jachty sunące wzdłuz wybrzeża. Nie płynęły za blisko?
Post by Janusz Zbierajewski
Pozdrawiam i życzę bezpiecznego trafiania w główki.
"Nie dziękuję" :) Mamy jeszcze troche czasu, oby plany sie zrealizowały...

Tomasz Chrześcijnek (CHUDY)
Irek Grabowski
2006-11-28 12:44:39 UTC
Post by Irek Grabowski
[...]
Przed wej¶ciem do ¦winkowa zawsze pytam (radiowo) kapitanat o kierunek i
prêdko¶æ pr±du. Podaj± bez problemów.
Mysmy wychodzili , w dodatku w nocy. Na szczescie Generalnie
zauwazylismy te zmiane, bo boje sie w dziwna strone pochylaly;-)

Pozdr
Irek G
meping
2006-11-28 12:46:01 UTC
Dnia 28-11-2006 o 11:36:38 Tomasz Chrześcijanek
Post by Tomek Cłapa
[...]
My planujemy (na razie płynnie) na początku lipca Bornholm (i może)
troszkę szkierów. Plany na razie płynne, bo jeszcze nie wiem, czy będę
mógł się ruszyć gdziekolwiek... jak nie będę mógł się ruszyć, dalej, to
będziemy wozić się albo po polskich portach, albo wręcz po Zatoce...
Tomasz Chrześcijanek
2006-11-28 12:52:32 UTC
Post by Tomek Cłapa
No! To by chyba pasowało! Ja planuję przełom czerwca i lipca. Po
zakończeniu roku szkolnego.
No to tydzień może nam sie pokryć. Było by super gdybyśmy mogli się spotkać i
chociaż część trasy pokonac razem :)
Post by Tomek Cłapa
Mamy więc trochę czasu, ustali się szczegóły.
Owszem, oby nic nie pokrzyżowało planów.
Post by Tomek Cłapa
Planuję porty Władkowo, Łeba, Ustka, Darłowo, Kołobrzeg i powrót do Gdańska
To jest mój plam maksimum który po pierwsze nie wiem czy ze względów
organizacyjnych wypali, a po drugie czy się naprawdę odważę, choć ochotę
naprawdę mam wielką.
Post by Tomek Cłapa
A jak pogoda będzie sprzyjała to może Bornholm ... :-)
Bornholm jednak zdecydowanie nie... Może następnym razem.

Tomasz Chrześcijnek (CHUDY)
Jacek Kijewski
2006-11-28 12:53:38 UTC
Jedynym =BCr=F3d=B3em informacji o tym, jak wej=B6=E6 bezpiecznie - jest =
locja!!! Uwaga! -

Masz na my=B6li t=B1 nieaktualn=B1?

;)))

( a przepis=F3w nale=BFy si=EA uczy=E6 z dziennik=F3w urz=EAdowych wojew=F3=
dztw, bo=20
urz=EAdy morskie tworz=B1 je w takim tempie, jakby nic innego do roboty nie=
=20
mia=B3y).

--=20
***********Jacek Kijewski, ***@sail-ho.pl z odwiecznym (since 1995) motte=
m: *
"Kazda dostatecznie rozwinieta technologia niczym
szczegolnym nie rozni sie od magii" Linux ad=
min
Portal =BFeglarski: http://www.sail-=
ho.pl
************************************* Support Open Source: http://www.rwo.=
pl *
Tomasz Chrześcijanek
2006-11-28 12:55:36 UTC
Post by Irek Grabowski
[...]
Czegoś nie rozumiem, wiatr od lądu zmienił kierunek rzeki?

Tomasz Chrześcijnek (CHUDY)
Tomasz Chrześcijanek
2006-11-28 12:57:10 UTC
Post by Jacek Kijewski
Masz na my=B6li t=B1 nieaktualn=B1?
Kuliński z 2003 roku jest bardzo nieaktualny?

Tomasz Chrześcijanek (CHUDY)
Grzegorz Doliński
2006-11-28 12:59:21 UTC
[...]
Tomku!
Nie zrozumiałeś Zbieraja.
Z jednej strony piszesz, że chcesz pokapitanić, a z drugiej ignorujesz
rady innych kapitanów. Janusz wyraźnie napisał, że w sprawach
nawigacyjnych to tylko locja. Na wodzie nikt nie wyręczy cię od
podejmowania trafnych decyzji. Jeśli będziesz miał szczęście i akurat
Janusz znajdzie się gdzieś obok to możesz go zapytać co zrobiłby w
takich warunkach, ale on nigdy nie powie ci co ty masz zrobić.

Grzegorz
meping
2006-11-28 12:59:02 UTC
[...]
do Władkowa jeszcze wtedy powinno dać się wejść... Można się pytać przez
radio o warunki w główkach, chociaż nie zawsze można liczyć na
satysfakcjonującą odpowiedź. Ja w tym roku szedłem z północy w deszczu i
tężejącym wietrze i zastanawiałem się, czy nie odwinąć na Zatokę (dalej,
ale bezpieczniej, tyle że spieszyło się nam z Jasiem do lekarza, bo od
dwóch dni miał zapalenie spojówek, a jak na złość mieliśmy w apteczce
wszystko, nawet dwa antybiotyki o szerokim spektrum działania, wszystko
prócz kropel ze świetlikiem...), zaś bosmanat Władysławowo na pytanie o
sytuację w główkach jedyne co był raczył powiedzieć to "podejście
zgodnie z locją"... ;-/ Na szczęscie parę godzin później się
wypogodziło, wiatr osłabł i zdechł, tak że ostatnia godzina była na
silniku w słońcu...
[...]
tak aby nie zawadzić o nic... ;-) Ja utrzymuję odległość około mili. To
tak IMHO akurat, aby się zbytnio nie martwić nawigacją... ;-)
Wojtek Zientara
2006-11-28 11:53:40 UTC
Post by Irek Grabowski
Kiedys w Swinkowie po dlugim silnym wietrze od ladu (kilka dni)
Czego¶ nie rozumiem, wiatr od l±du zmieni³ kierunek rzeki?
PO d³ugim wietrze. Odpêdzone przez wiatr morze wraca³o, jak wiatr siê
skoñczy³.
Tomasz Konnak
2006-11-28 13:01:16 UTC
Post by Tomek Cłapa
[...]
Hyhy, to chyba dokładnie na odwrót - jak pogoda dopisze to polskie
porty, a jak się skiepści to ucieczka na Bornholm ;)
T.K.
meping
2006-11-28 13:01:54 UTC
Post by Grzegorz Doliński
[...]
pogoni ubota??? ;-O

ale on nigdy nie powie ci co ty masz zrobić.

no, Tomek raczej U-bota mieć nie będzie do dyspozycji... ;->
Tomek Cłapa
2006-11-28 13:02:17 UTC
Post by Jacek Kijewski
Masz na my=B6li t=B1 nieaktualn=B1?
Kuliński z 2003 roku jest bardzo nieaktualny?
Tomasz Chrześcijanek (CHUDY)
Znalazłem takie cóś:
http://www.arkcharter.portkolobrzeg.pl/index.php?strona=129
Mimi usilnych prób (no... bez przesady :-) ) nie udało mi się znaleźć
podobnych
opisów dla innych portów. Może ktoś zna?
T.J.C
meping
2006-11-28 13:02:59 UTC
Post by Jacek Kijewski
Masz na my=B6li t=B1 nieaktualn=B1?
Kuliński z 2003 roku jest bardzo nieaktualny?
Kuliński to nie locja, chociaż wystarczający... ;->
Jacek Kijewski
2006-11-28 13:09:39 UTC
pl>=20
=20
Masz na my=3DB6li t=3DB1 nieaktualn=3DB1?
=20
Kuli=F1ski z 2003 roku jest bardzo nieaktualny?
W podobnym stopniu.

W polskich portach ci=B1gle co=B6 si=EA buduje teraz, nabrze=BFa zmieniaj=
=B1=20
przeznaczenia, przepisy si=EA zmieniaj=B1.

< Poprzednia strona Następna strona >
Strona 2 z 13