Gałka bosmańska
Marcin
2005-07-12 00:53:19 UTC
Witam!

Zwracam się z prośbą o dokładny opis jak zawiązać gałkę/kulkę
bosmańska.

Z góry dziękuję.
--
Marcin
Joanna
2005-07-12 05:46:30 UTC
Post by Marcin
Witam!
Zwracam się z prośbą o dokładny opis jak zawiązać gałkę/kulkę
bosmańska.
zobacz tutaj
http://miniportal.harcerski.pl/modules.php?name=wezly&pa=showpage&pid=2
tam jest zdjecie i jako taki opis

pozdr
joan
Wojtek Bartoszyński
2005-07-12 05:58:20 UTC
Post by Marcin
Zwracam się z prośbą o dokładny opis jak zawiązać gałkę/kulkę
bosmańska.
:-)))

Opis I:
Należy wziąć kawałek linki i jeden jej koniec tak przekładać,
aby w efekcie uzyskać gałkę bosmańską :-)

Opis II:
Linkę skręcić kilka razy, potem skręcić jeszcze kilka razy
włożyć jedno w drugie. kniec linki przełożyć tam gdzie
skręcenie jest wewnątrz na wierzchu a w przeciwnym przypadku
- pod spodem. Pozaciskać, wolny koniec ukryć wewnątrz. Można
do środka włożyć kulkę (drewno, plastik ...)

MSPANC ;-)

Google się zepsuły? http://tiny.pl/qhv6
--
pozdrawiam - Wojtek Bartoszyński
*Gdyby wszyscy byli bogaci, nikt nie chciałby wiosłować.*
**********************************(przysłowie norweskie)*
Robert Chor±¿ewski
2005-07-12 06:20:47 UTC
Post by Wojtek Bartoszyński
Google się zepsuły? http://tiny.pl/qhv6
Poczytaj netykiete tej grupy i jak nie masz nic do powiedzenia to daruj
sobie takie bzdety

Pzdr
Robert Chorążewski
www.jkazs.wroc.pl
Wojtek Bartoszyński
2005-07-12 06:46:17 UTC
Post by Robert Chor±¿ewski
Post by Wojtek Bartoszyński
Google się zepsuły? http://tiny.pl/qhv6
Poczytaj netykiete tej grupy i jak nie masz nic do powiedzenia to daruj
sobie takie bzdety
Byłeś pod adresem który podałem? To _nie_ jest http://ag.bocznica.org
(wystarczy kliknąć aby się przekonać)
Są tam rysunki, fotografie i sposób wiązania. Wydaje mi sie że to na temat.
Pytanie trochę mnie rozśmieszyło - przyznasz że trudno kogoś nauczyć
wiązać jakiś supełek przez telefon czy newsy. Ale próbowałem.
Podałem dwa opisy. (może humorystyczne ale podałem)

Natomiast Twój post ... na temat gałek, węzłów, splotów ... no niewiele
wnosi, więc:
**********************************(przysłowie norweskie)*
Robert Chor±¿ewski
2005-07-12 06:58:59 UTC
Post by Wojtek Bartoszyński
Byłeś pod adresem który podałem? To _nie_ jest http://ag.bocznica.org
(wystarczy kliknąć aby się przekonać)
Wkurza mnie udzielanie rad w stylu: poszukaj sobie w googlach. Dotyczy to
nie tylko tego postu, ale ogolnie "nowej swieckiej tradycji:" na tej grupie.
90% zapytan konczy sie spuszczeniem na google ...
a poza tym wszyscy zdrowi

pzdr
RCh (zdegustowany)
Andrzej Kap³an
2005-07-12 07:15:41 UTC
Post by Robert Chor±¿ewski
[...]
Nie wiem w jakim jesteś wieku, ale mnie z kolei wkurza dzisiejsza moda,
szczególnie wśród młodzieży, aby wszystko mieć bez wysiłku. Szczególnie wtedy,
kiedy to nie wymaga wielkiego wysiłku własnego (poszukanie w goglach chyba
niezbyt męczy), natomiast powoduje zatrudnienie kogoś innego.

pozdrawiam

AIKI
Robert Chor±¿ewski
2005-07-12 07:45:00 UTC
Post by Andrzej Kap³an
[...]
Ja nie wiem w jakim Ty jestes, ja mam 40 lat, (koncze za pare dni)
Wiesz, jak ktos zadaje Twoim zdaniem glupie pytanie, to po prostu nalezy go
olac, w sensie nie odpisywac. Przeciez chyba kazdy wie co to sa google czy
inne wyszukiwarki. Jesli ktos pyta, to byc moze nie umie sobie poradzic albo
cos w tym stylu. Faktem jest, ze wielu ludzi i to IMHO bez wzgledu na wiek
traktuje internet jako jedyne zrodlo informacji, ale to nie oznacza, ze na
kazde pytanie trzeba kierowc na google. Uczestnicze w tej liscie o ile
pamietam od 1997 r.(no moze 1998, nie pamietam) i naprawde IMHO ewolucja
grupy poszla nie w ta strone co trzeba ... ale kijem Wisly nie zawrocisz

Pozdrawiam
Robert Chorążewski
http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/grupowic/grupowic.htm#25
Wojtek Bartnicki
2005-07-12 07:41:11 UTC
Post by Robert Chor±¿ewski
[...]
Sory ale sia wtrace bo mnie wkurzyles Robert
Wojtek podal link z ktorego jest b.ladne zdjecie galki i
z ktorego w zasadzie widac jak ja zrobic.
Ty tego linka nie zsprawdziles tylko od razu "z recami"
i kto tu zachowuje sie nie-netykietowo?
end of comment
Robert Chor±¿ewski
2005-07-12 07:51:49 UTC
Post by Wojtek Bartnicki
Wojtek podal link z ktorego jest b.ladne zdjecie galki i
z ktorego w zasadzie widac jak ja zrobic.
Ty tego linka nie zsprawdziles tylko od razu "z recami"
i kto tu zachowuje sie nie-netykietowo?
I na tym linku powinien poprzestac, ale to tylko moje zdanie. Jak widze
odsylacze do google to po prostu sie wkurzam i nie tyczy sie to personalnie
do Wojtka tylko ogolnie.
Dobra, sorry, moze mam dzis zly dzien (chyba nawet napewno)
Pozdrawiam
Robert
Marian Kuś
2005-07-12 08:02:13 UTC
Post by Robert Chor±¿ewski
I na tym linku powinien poprzestac, ale to tylko moje zdanie.
A mnie sie podoba opis numer dwa. I zaraz w domu chwytam
sie za matlanie liny. A tak powazniej to wicej luzu panowie.
To jest tylko internetowa grupa dyskusyjna.
maryjan
Bartłomiej F. Tajchman
2005-07-12 08:08:04 UTC
Post by Marian Kuś
A mnie sie podoba opis numer dwa. I zaraz w domu chwytam
sie za matlanie liny. A tak powazniej to wicej luzu panowie.
MaryAnn, tu nie ma miejsca na luz, bosmanka to bardzo poważna sprawa.
Pamiętam sprzed ponad 15 lat, że na koloniach facet, który umiał zrobić
kulkę z liny budził poważny respekt i dziewczyny na niego z tego względu
leciały... :)

Pozdrawiam,
Wuj Bart27
--
* Bartlomiej F. Tajchman +48 695 468 667 *
* http://www.bart.merigold.krakow.pl GG #162270 *
* 2. działalność wzniosła krajowa. 3. biesiadowanie... 5.07.2005 *
Robert Chor±¿ewski
2005-07-12 08:49:29 UTC
Post by Bartłomiej F. Tajchman
MaryAnn, tu nie ma miejsca na luz, bosmanka to bardzo poważna sprawa.
A "butelkowy" ? Tez powazna i tez zachwyt, no moze nie az taki jak galka,
ale zawsze ;-)

Pzdr
Robert
Marian Kuś
2005-07-12 09:32:05 UTC
Post by Robert Chor±¿ewski
A "butelkowy" ? Tez powazna i tez zachwyt, no moze nie az taki jak galka,
ale zawsze ;-)
I "splot turecki": ladnie na szklankach do piwa wyglada.
maryjan
Wojtek Bartoszyński
2005-07-12 07:52:51 UTC
Post by Robert Chor±¿ewski
[...]
U mnie zdrowi.

Nikogo nie "spuściłem na google". Podałem link do dwóch _konkretnych_
adresów z obrazkami. Obrazki wydały mi się w tym wypadu niezbędne.
Przy okazji zwróciłem uwagę na pewne zasady zadawania pytań:
http://rtfm.bsdzine.org czy http://rtfm.killfile.pl/

fragment:

Zasady wydają się być proste i logiczne

Ten tekst pochodzi z roku 2001, więc nie "nowa świecka tradycja".
Także nie można powiedzieć że na tej grupie - bo tekst dotyczy ogólnie
zadawania pytań.

A te 90% to jak liczyłeś? Bo IMO przesadziłeś :-)

PS.
Luzu więcej. Panorama zdąży do La Coruny?
**********************************(przysłowie norweskie)*
Robert Chor±¿ewski
2005-07-12 08:08:13 UTC
Post by Wojtek Bartoszyński
http://rtfm.bsdzine.org czy http://rtfm.killfile.pl/
No dobra, juz mnie leb rozbolal od ciaglego przypominania zasad... musze
chyba kupic sobie koze ;-)
Post by Wojtek Bartoszyński
Zasady wydają się być proste i logiczne
Niektorzy naprawde maja trudnosci z prostymi rzeczami. Pracuje z ludzmi to
naprawde wiem.
Post by Wojtek Bartoszyński
A te 90% to jak liczyłeś? Bo IMO przesadziłeś :-)
A tak palnalem ni z gruchy ni z pietruchy ;-)
Post by Wojtek Bartoszyński
Luzu więcej. Panorama zdąży do La Coruny?
No wlasnie chyba masz racje. Niestety musze jeszcze pomeczyc sie miesiac ...
no i ten nieuchronny, juz na horyzoncie za tydzien z malym haczykiem (Stefan
Karwowski - inzynier) wiek geriatryczny powoduje widoczna upierdliwosc
starcza hihihi, ale to ponoc przechodzi jak juz sie czlowiek przyzwyczai do
czworki z przodu ;-)
Tak, do La Coruny to zdazy, ale miala zdazyc do Brestu. Niestety Andrzej ma
opoznienie, wieksza czesc Atlantyku przewalcowali na maszynie. Mam nadzieje
ze Jurek K. nadrobi, bo juz ustalono termin powitania w Gdansku. W klubie
ludzie obstawiaja zaklady hihihi, ja stawiam ze da rade na 29.07 ;-)

Pozdr
Robert Chorążewski
www.jkazs.wroc.pl
Grzegorz Doliński
2005-07-12 06:57:11 UTC
Post by Marcin
Zwracam się z prośbą o dokładny opis jak zawiązać gałkę/kulkę
bosmańska.
W książce "Prace bosmańskie" (tej z węzełkiem) jest opisany bardzo ładny
węzeł, który jest dużo ładniejszy od gałki bosmańskiej. Mam tu na myśli
guz turecki. Guz łatwiej jest dobrze zaciągnąć niż gałkę. Poszukaj tego
węzła. Na prawdę warto.

Grzegorz
"£ukasz Rycharski" <administrator@na-mazurach.pl>
2005-07-12 07:51:10 UTC
Post by Grzegorz Doliński
W książce "Prace bosmańskie" (tej z węzełkiem) jest opisany bardzo ładny
węzeł, który jest dużo ładniejszy od gałki bosmańskiej. Mam tu na myśli
guz turecki.
na przykład tutaj: http://www.edu.vernet.pl/kilwater/html/wezly/guz.htm

Pozdrawiam serdecznie
Łukasz Rycharski