Drewno egzotycznie - Gdansk
meping
2007-03-27 16:50:06 UTC
Post by Andrzej Kapłan
No i ewentualne pytanie do znawców (Jurek S :-) czy użycie ovatrolu zamiast
oleju teakowego do takiego drewna jest dobrze widziane?
Oglądałem ostatnio merbau - wydaje się, że owatrol będzie dobrze w nie
wnikał.
Krzysztof Chajęcki "meping"
www.sy-rana.komp-druk.pl - czarter jachtu na zatoce Gdańskiej i Bałtyku
Jerzy Sychut
2007-03-27 17:28:24 UTC
Post by Andrzej Kapłan
No i ewentualne pytanie do znawców (Jurek S :-) czy użycie ovatrolu zamiast
oleju teakowego do takiego drewna jest dobrze widziane?
Nie pomyliles grupy albo osoby? Pewnie istnieje grupa dyskusyjna dla
stolarzy albo parkieciarzy ktorzy znaja sie na tak egzotycznych
gatunkach drewna. Nie mam pojecia co to takiego "merbau". Brzmi po
faszystowsku. Tubylcy uzywaja tego do parkietu, a szkutnicy nie znaja.

Kiedys tu anonsowal sie znawca drewna co chcial cos prostowac. Gdy go
spytalem, kto on: "Szkutnik? Dendrolog? Botanik? Handlarz drewnem?
Prostuj?" nie zareagowal. JurMak tylko mruknal "cieplo, cieplo". Moze
bylem blisko rozwiazania zagadki lecz watek ucielo i nie wiem jak jest?
--
Killfile http://www.sychut.com/pl.rec.zeglarstwo.html
Dochody z reklam sa przekazywane na cele charytatywne
Wojtek Bartoszyński
2007-03-27 17:55:13 UTC
Post by Jerzy Sychut
Nie mam pojecia co to takiego "merbau".
Intsia spp. Ipil

http://en.wikipedia.org/wiki/Merbau
http://pl.wikipedia.org/wiki/Drewno_(technika)
--
pozdrawiam - Wojtek Bartoszyński
*Gdyby wszyscy byli bogaci, nikt nie chciałby wiosłować.*
**********************************(przysłowie norweskie)*
meping
2007-03-27 18:00:23 UTC
Post by Jerzy Sychut
gatunkach drewna. Nie mam pojecia co to takiego "merbau". Brzmi po
faszystowsku. Tubylcy uzywaja tego do parkietu, a szkutnicy nie znaja.
U ojca w ośrodku jest z tego parkiet... Ja dostałem liść forniru z tego
drewna w DLH. Będę tym fornirował sklejkę do drobnych robótek. Wygląda
na to, że po potraktowaniu owatrolem będzie wyglądało dokładnie jak
drewno którym jest wybudowana Rana. Z tego co wiem, to jeden z gatunków
mahoniu, a przynajmniej dostałem to, jak prosiłem o fornir mahoniowy.
Janusz Rolfok
2007-03-27 19:07:59 UTC
Post by meping
Post by Jerzy Sychut
[...]
Zrobiłem z tego faszystowskiego drewna (merbau) kilka
drobiazgów na łodzi. Między innymi pokrycie schodków w zejsciówce, które są
narażone na ścieranie. Schodki przykleiłem na odpowiednik Sikafleksu,
oczywiście bez silikonu, u nas na Pomorzu Zachodnim to K+D firmy Wurth,
trzyma doskonale. Nasączałem przez 2 tygodnie olejem do teaku, az przestało
wsiąkać.
Po roku chodzenia - żadnego zużycia, kolor po nasączeniu - ciemny czerwony
brąz. Kolega, jak pisałem, zrobił 2 lata temu z tego drewna gretingi. Po 2
latach sa jak nowe, też żadnego zużycia. W Castoramie sa zupełnie długie
deseczki, długie na 60-90 cm, szerokie na 6 cm, grube na 16mm.
Można tkwić w świadomości, że teak, mahoń i nic więcej. Wypróbowałem merbau,
i uważam, że jest do jachtowych zastosowań doskonały. Sprawdzałem
właściwości fizyczne w tabelach z innymi gatunkami egzotycznymi, wyniki są
najlepsze.

Pozdrawiam
Janusz Rolfok
(Pomorze Zachodnie)
Andrzej Kapłan
2007-03-27 19:22:21 UTC
Post by Janusz Rolfok
[...]
Dzięki za info - o to mi właśnie chodziło. Robię próg zejściówki i boki do
kieszeni suwklapy, a powyższe wyjaśnienie rozwiało moje wątpliwości.

pozdrawiam

AIKI
Waldemar Frankiewicz
2007-03-27 23:58:32 UTC
Post by Jerzy Sychut
Post by Waldi
W castoranie /praktikerze itp w dziale meblowym mozna kupic
plastikowe podkladki pod meble maja ok 7 mm wysokosci i srednice ok 12mm
Wreszcie sensowna rada! Gdy brakuje pieniedzy na wlasciwy material to
najlepiej zrobic prowizorke az sie uzbiera tyle co trzeba.
Witajcie:)
W moim konkretnym przypadku to akurat nie brak funduszy o tym zdecydowal
a koniecznosc. Moje doswiadczenia z gretingiem sa hmmm ... odmienne do
ogolnie gloszonych teorii. Moze dlatego ze odnosza sie do słodkiej wody?
nie wiem. Mam greting zrobiony z iroko greting jest długi (2.5m) i giety
do ksztaltu wanny kokpitu. przez pierwszy sezon byl olejowany i niestety
efekt byl okropny drewno pracowalo i greting sie podnosil pod koniec
sezonu tak nawet na 20 cm kosznmar no i barwa odbiegala od spodziewanej
:(. W nastepnym sezonie greting oszlifowalem, odpuscilem prasujac
zelazkiem przez szmate na mokro i pomalowalem lakierem (Norron). teraz
co sezon wystarcza zmatowic i przeciagnac lakierem no i wyszedl "mebel
":). co do podkladek to najpierw byly drewniane z iroko ktore straznie
rysowaly laminat. W nastepnym sezonie korkowe te byly najlepsze ale nie
udalo mi sie znalezc sposobu na trwale przymocowanie korka do gretingu.
Najlepszy okazal sie plaster dwustronnie lepiacy.od chyba 3 sezonow sa
te plastikowe nóżki i chyba to jest dla mnie najlepsze rozwiazanie.
--
stopy wody
Waldek